Avbryt

Resultat: 3-1 (1-0)

Mål: Viktor Widell

Laget: (4-4-1-1)
Hugo - Johan HS, Martin Ö, Lognell, Emrah - Erik J, Linus B, Per S, Anders P - Viktor - Peter M.
Avb. Elias L, Rickrad G.

Matchen:
Vår sista träningsmatch inför seriepremiären spelades på bortaplan mot Annelunds IF. AIF vann matchen rättvist med 3-1 och vårat mål gjordes av blott 14-årige Viktor Widell (ett fint "dykskott" utanför straffområdet). Viktor var f.ö. vår bäste offensive spelare i matchen och låg bakom de mesta av våra farligheter. Vi hade lite problem i andra halvlek med vårat försvarsspel. Samarbetet fungerade lite dåligt på deras längre bollar bakom vår backlinje¨och positionerna centralt stämde inte riktigt heller. Vi blev för utspridda så de kunde för enkelt spela igenom oss och Hugo tvingades till flera fina räddningar. Anledningen till problemen som uppstod berodde delvis på den tuffa matchen mot Vara tidigare i veckan och dels på att vi endast hade två avbytare till förfogande från start och en i andra halvlek då Johan skadade låret. Den andra avbytaren var Rickard som pga problem med sitt knä inte kan matcha till 100% i närkampsspelet. Han blev ändå tvungen att ställa upp pga många återbud till matchen. Anfallsmässigt gjorde vi en bra match så länge vi orkade och skapade många chanser men fick endast utdelning på en av dessa.
Nu väntar en veckas träning med finslipning av detaljer inför seriepremiären på fredag 21/4 borta mot Mellby IK.

//Jocke